Wszystko na temat sprzedaż - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat sprzedaż

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

Magazyn Nowa Sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa Sprzedaż” a teraz publikuję go w całości na łamach serwisu. Prawdopodobnie zwrócisz w nim uwagę

Jak zwiększyć zyski w restauracji lub hotelu (nie podnosząc cen)?

Jak klienci czytają menu w restauracji?

To, co restauratorzy wiedzą na 100% to fakt, że duża ilość gości nie zawsze oznacza duże zyski. Tak samo duża ilość klientów w sklepie spożywczym, widzów w kinie, samochodów na stacji benzynowej. To, co jest prawdą uniwersalną i bezdyskusyjną to fakt, że duża ilość klientów z pewnością oznacza duże koszty związane z ich obsługą. Zatem jak zwiększyć zyski w restauracji? Ten artykuł mojego autorstwa ukazał się w magazynie „Biznes Restauracje

Obsługa klienta: trzeba wiele zmienić, by wszystko zostało po staremu

Dzień, w którym zdobyłeś klienta jest pierwszym dniem, kiedy zaczyna on od Ciebie odchodzić do konkurencji. I to najczęściej do tej, która ma wyższe ceny a czasem nawet gorszą ofertę i produkty. Za wszystkim stoi obsługa klienta: dobra, albo zła.

Na czym polega zarabianie pieniędzy w MLM?

Randy Gage i Barrack Obama

MLM to specyficzna formuła sprzedaży. Kiedyś myślałem, że chodzi w nim o sprzedawanie produktów. Dopiero po pewnym czasie zrozumiałem, że to jest biznes liderów. Że w istocie chodzi w nim o budowanie organizacji, a nie sprzedaż jako taką. Może inaczej – sprzedaż pomysłu, idei innym osobom – a nie sprzedaż produktów czy usług. Tylko ci sprzedawcy, którzy mogą na bieżąco analizować swój sukces albo porażkę mogą przetrwać i rozwijać się.

Mowa ciała: Jak ominąć „nie” w sprzedaży?

Mowa ciała - jak omijać NIE w biznesie?

Często zdarza się, że sprzedawcy podczas rozmów handlowych są zawiedzeni reakcją klienta na ich wyjątkową ofertę. Zamiast spodziewanego „wow!” słyszą… „muszę to przemyśleć” albo „oddzwonię do Pana jak to przeanalizuję”. A przecież wszystko jest doskonałe: produkt wysokiej jakości, prawo zwrotu, długi termin płatności, natychmiastowa dostawa… Co może być powodem takiej reakcji klientów? Dlaczego nie kupują? Sprzedawca powiedział coś nie tak! „Widocznie sprzedawca powiedział coś nie tak!” – pomyśli większość. Ale

Prezentacja oferty: Jak nakłonić klienta do zakupu?

Prezentacja oferty: jak zainteresować klienta?

W czasach, kiedy nabywcy są wyedukowani, rynek dojrzały, a dostępność substytutów powszechna – prezentacja oferty jest kwestią kluczową. To tak samo trudne, jak nakłonić kogoś pływającego w krystalicznie czystym strumieniu do wypicia wody z plastikowej butelki, za którą dodatkowo musi zapłacić.

Słuchanie klienta: czy słyszysz co chce Ci powiedzieć?

Marketer Plus

Stare powiedzenie mówi, że dlatego masz tylko jedne usta a dwoje uszu, żeby mniej mówić a więcej słuchać. Ksiądz i sprzedawca, którzy nie potrafią słuchać mogą się od razu przekwalifikować – obaj z tego samego powodu. Bo żaden z nich nie da poczuć swojemu rozmówcy, że jest w centrum jego uwagi. Oto kolejna część z cyklu skuteczna sprzedaż przez telefon, opublikowana na łamach dwumiesięcznika Marketer+ (poprzednia była na temat obiekcji

Obiekcje i wymówki klientów: jak sobie z tym poradzić podczas rozmowy telefonicznej?

Opór klientów - jak sprzedawać przez telefon?

Dla wielu sprzedawców problemem jest samo wykonanie telefonu. Z czego się to bierze? Bo czują „podskórnie”, że po wymianie z klientem kilku zdań – albo nawet tylko po powitaniu – zostaną odrzuceni, albo ten będzie „stawiał opór”. To przeczucie zazwyczaj się sprawdza, co prowadzi to irytacji i demotywacji sprzedawcy. Czy jest na to jakiś sposób? Zobacz kolejną część z cyklu „Jak sprzedawać przez telefon?” – tutaj wcześniejsza, na temat roli