Wszystko na temat Jak sprzedawać? - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat Jak sprzedawać?

Dlaczego technika ABC w sprzedaży już nie działa?

Co trzeba zmienić, żeby sprzedawać więcej? Ba, żeby w ogóle dzisiaj sprzedawać? Te pytania zadają sobie przede wszystkim – co zrozumiałe – sprzedawcy i właściciele firm. Ale jeżli spojrzysz na sprzedaż szerzej – jako na proces przekonywania innych do przyjęcia innego punktu widzenia – okaże się, że nie tylko sprzedawcy mają problem. Mamy go wszyscy. To dlatego, że w dzisiejszym świecie przekonywanie innych jest częścią życia każdego człowieka – od

Prezentacja oferty: Jak nakłonić klienta do zakupu?

Prezentacja oferty: jak zainteresować klienta?

W czasach, kiedy nabywcy są wyedukowani, rynek dojrzały, a dostępność substytutów powszechna – prezentacja oferty jest kwestią kluczową. To tak samo trudne, jak nakłonić kogoś pływającego w krystalicznie czystym strumieniu do wypicia wody z plastikowej butelki, za którą dodatkowo musi zapłacić.

Słuchanie klienta: czy słyszysz co chce Ci powiedzieć?

Marketer Plus

Stare powiedzenie mówi, że dlatego masz tylko jedne usta a dwoje uszu, żeby mniej mówić a więcej słuchać. Ksiądz i sprzedawca, którzy nie potrafią słuchać mogą się od razu przekwalifikować – obaj z tego samego powodu. Bo żaden z nich nie da poczuć swojemu rozmówcy, że jest w centrum jego uwagi. Oto kolejna część z cyklu skuteczna sprzedaż przez telefon, opublikowana na łamach dwumiesięcznika Marketer+ (poprzednia była na temat obiekcji

Obiekcje i wymówki klientów: jak sobie z tym poradzić podczas rozmowy telefonicznej?

Opór klientów - jak sprzedawać przez telefon?

Dla wielu sprzedawców problemem jest samo wykonanie telefonu. Z czego się to bierze? Bo czują „podskórnie”, że po wymianie z klientem kilku zdań – albo nawet tylko po powitaniu – zostaną odrzuceni, albo ten będzie „stawiał opór”. To przeczucie zazwyczaj się sprawdza, co prowadzi to irytacji i demotywacji sprzedawcy. Czy jest na to jakiś sposób? Zobacz kolejną część z cyklu „Jak sprzedawać przez telefon?” – tutaj wcześniejsza, na temat roli

Jakie pytanie musi zadać każdy sprzedawca?

Zaczynaj od dlaczego

Kilka dni temu pokazałem właścicielom firmy odzieżowej informacje, które można uzyskać za pomocą Google Insights. Dowiedzieli się jak ludzie pytają w Internecie o produkty podobne do ich własnych, jakie marki są najpopularniejsze w jakich krajach oraz w których miesiącach zainteresowanie produktami jest największe. Otworzyli oczy ze zdumienia – bo w szybkim czasie mogli zobaczyć kiedy, o co i ile ludzi pyta w jakim kraju. To mnóstwo bardzo przydatnych informacji, ale

Jak zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie klientów?

Kot w Butach

Dawno, dawno temu, u schyłku swojego życia, stary młynarz obdarował swoich trzech synów swoim majątkiem: najstarszy dostał młyn, średni osła a najmłodszy kota. Od tego kota możesz nauczyć sie sekretu, który pozwoli Ci zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie nowych klientów. Jak?

Jak znaleźć i zaprezentować korzyści, które zainteresują klienta?

Dlaczego?

Zdobycie uwagi klienta jest najważniejszym celem rozpoczęcia rozmowy telefonicznej. Ale zaraz po nim wielu handlowców niweczy swój wysiłek, operując podczas prezentacji oferty językiem korzyści. Problem w tym, że zamiast faktycznie przedstawiać korzyści, prezentują tylko cechy, funkcje albo właściwości produktu. A nawet jeśli mówią o prawdziwej wartości, klienci wykazują brak zainteresowania. Z drugiej części cyklu dowiesz się, dlaczego takie podejście nie działa i jak opracować i przedstawić klientowi listę korzyści możliwych

Marketer Plus: Jak sprzedawać przez telefon?

Marketer Plus 3 2012

W kwartalniku Marketer Plus ukazał się mój pierwszy artykuł z cyklu „Jak sprzedawać przez telefon?”. Część pierwsza (kolejne w następnych numerach) która nosi tytuł „Jak rozpocząć rozmowę przez telefon, aby zainteresować potencjalnego klienta”. Choć znajduje się dopiero na 68 stronie, to redaktor naczelny zdecydował się umieścić go również na okładce :) Cykl ten bazuje na szkoleniu „Skuteczna sprzedaż przez telefon”, które dedykowane jest dla telesprzedawców, sprzedawców mobilnych oraz pracowników infolinii.