Wszystko na temat rozmowa telefoniczna - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat rozmowa telefoniczna

Przykładowe materiały dla telemarketerów pracujących w call center

Lista argumentów do obchodzenia obiekcji

Ostatnio pisałem o rodzajach skryptów telemarketingowych (wraz z przykładami). Dzisiaj druga część na temat dodatkowych materiałów, jakie zazwyczaj otrzymuje telemarketer pracujący na skrypcie dosłownym (verbatim). Niektórych z tych materiałów musi przestrzegać obligatoryjnie, inne są opcjonalne. Niektóre są pomocne w prowadzeniu skutecznej rozmowy, inne mają za zadanie chronić interes call center. Nie będę wspominał o materiałach dotyczących produktu czy usługi, którą telemarketer sprzedaje, bo są one oczywiste – bez wiedzy o

Jak zakończyć rozmowę sprzedażową przez telefon?

Jak rozmawiać z klientem przez telefon?

O ile pierwsze wrażenie odgrywa fundamentalną rolę na początku rozmowy, zachęcając klienta do kontynuowania dialogu, to ostatnie wrażenie – które buduje się przy zakończeniu rozmowy – odpowiada za to, jakie ogólne odczucie będzie miał nasz rozmówca po tym dialogu. I czy będzie chciał rozmawiać po raz kolejny. Oto kolejny artykuł z cyklu „Skuteczna sprzedaż przez telefon” (tutaj poprzedni, o tzw. „zamykaniu sprzedaży”), z którego dowiesz się m.in.: dlaczego zakończenie rozmowy

Zamykanie sprzedaży: Jak prosić klienta o zakup?

Większość ludzi nie lubi lub boi się prosić z prostego powodu, który ma głębokie podłoże psychologiczne: prosi osoba słaba, bezradna, która nie umie sobie poradzić. Nikt nie lubi się tak czuć, dlatego ludzie jak ognia unikają wszelkich próśb. A sprzedawcy szczególnie, mimo, że niesamowitą siłę prośby wykazali Cialdini, Ascani, Rittle, Seligman, Bush, Kirsch, Zuckerman, Lazzaro i Waldgeir i wielu innych. Jak więc używać prośby w sprzedaży? W poprzednim odcinku cyklu

Ile kosztuje zdobycie klienta przez telefon?

Koszt obsługi baz klientów

Jeśli trafiłeś na ten artykuł dlatego, bo chcesz zlecić zdobywanie klientów jakiejś firmie telemarketingowej (albo zwykłym freelancerom) i nie wiesz ile im za to zapłacić – nie znajdziesz tutaj odpowiedzi (najlepiej zapytaj ich ile chcą za to pieniędzy). Ten tekst powstał dla właścicieli firm telemarketingowych oraz firm, które mają własne działy telemarketingu i zastanawiają się jak podnieść skuteczność wykonywanych telefonów. Jest także niejako drugą częścią artykułu, który napisałem nieco wcześniej,

Jak zwiększyć skuteczność rozmów telefonicznych?

Skuteczność "zimnych telefonów" w zależności od jakości bazy klientów, do których się dzwoni.

To jest pytanie, które spędza sen z powiek wielu właścicieli firm, którzy zdobywają klientów za pomocą rozmów telefonicznych – oraz setek sprzedawców i telemarketerów zatrudnionych w tych firmach. Ci pierwsi – chcą efektywnie wykorzystać pracowników oraz ich czas. Ci drudzy – chcą więcej zarobić. Czy i jak można zwiększyć ilość transakcji podczas sprzedaży telefonicznej? Ten artykuł bazuje na moim doświadczeniu jako sprzedawcy telefonicznego oraz doświadczeniach moich klientów, u których realizowałem

Słuchanie klienta: czy słyszysz co chce Ci powiedzieć?

Marketer Plus

Stare powiedzenie mówi, że dlatego masz tylko jedne usta a dwoje uszu, żeby mniej mówić a więcej słuchać. Ksiądz i sprzedawca, którzy nie potrafią słuchać mogą się od razu przekwalifikować – obaj z tego samego powodu. Bo żaden z nich nie da poczuć swojemu rozmówcy, że jest w centrum jego uwagi. Oto kolejna część z cyklu skuteczna sprzedaż przez telefon, opublikowana na łamach dwumiesięcznika Marketer+ (poprzednia była na temat obiekcji

Jak rozpocząć rozmowę przez telefon, aby zainteresować potencjalnego klienta?

Jak rozmawiać z klientem przez telefon?

Od momentu wejścia Internetu w krwioobieg firm minęło już kilkanaście lat i korzystanie z e-maila w kontaktach biznesowych między firmami stało się obligatoryjne, niczym przysłowiowa „śmierć i podatki”. Tym samym wiele osób wieszczyło szybki koniec tradycyjnych kanałów kontaktu handlowego – spotkania osobistego wobec wideorozmowy czy rozmowy telefonicznej wobec korespondencji na czacie czy za pomocą e-maila. Ten koniec jednak nie nastąpił i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości

Marketer Plus: Jak sprzedawać przez telefon?

Marketer Plus 3 2012

W kwartalniku Marketer Plus ukazał się mój pierwszy artykuł z cyklu „Jak sprzedawać przez telefon?”. Część pierwsza (kolejne w następnych numerach) która nosi tytuł „Jak rozpocząć rozmowę przez telefon, aby zainteresować potencjalnego klienta”. Choć znajduje się dopiero na 68 stronie, to redaktor naczelny zdecydował się umieścić go również na okładce :) Cykl ten bazuje na szkoleniu „Skuteczna sprzedaż przez telefon”, które dedykowane jest dla telesprzedawców, sprzedawców mobilnych oraz pracowników infolinii.