Wszystko na temat pytania - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat pytania

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

Magazyn Nowa Sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa Sprzedaż” a teraz publikuję go w całości na łamach serwisu. Prawdopodobnie zwrócisz w nim uwagę

Prezentacja oferty, czyli dlaczego klienci się… wycofują?

Marketer Plus - jak prezentować ofertę?

Z tego tekstu dowiesz się, jak zaprezentować swoją ofertę dokładnie tak, jak oczekuje tego Twój rozmówca, co zrobić aby klient sam chciał kupić Twój produkt, a nie żebyś musiał mu go sprzedawać a także kiedy można pytać klienta o budżet (i co się stanie, jeśli zapytasz go za wcześnie).

Prezentacja oferty: Jak nakłonić klienta do zakupu?

Prezentacja oferty: jak zainteresować klienta?

W czasach, kiedy nabywcy są wyedukowani, rynek dojrzały, a dostępność substytutów powszechna – prezentacja oferty jest kwestią kluczową. To tak samo trudne, jak nakłonić kogoś pływającego w krystalicznie czystym strumieniu do wypicia wody z plastikowej butelki, za którą dodatkowo musi zapłacić.

Jakie pytanie musi zadać każdy sprzedawca?

Zaczynaj od dlaczego

Kilka dni temu pokazałem właścicielom firmy odzieżowej informacje, które można uzyskać za pomocą Google Insights. Dowiedzieli się jak ludzie pytają w Internecie o produkty podobne do ich własnych, jakie marki są najpopularniejsze w jakich krajach oraz w których miesiącach zainteresowanie produktami jest największe. Otworzyli oczy ze zdumienia – bo w szybkim czasie mogli zobaczyć kiedy, o co i ile ludzi pyta w jakim kraju. To mnóstwo bardzo przydatnych informacji, ale

10 błędów najczęściej popełnianych przez sprzedawców

Jakie błędy popełniają sprzedawcy?

„Najpierw musisz zrozumieć, żeby być zrozumianym”. Taka maksyma powinna być mantrą wszystkich osób zajmujących się sprzedażą: od telesprzedawców, przez przedstawicieli handlowych na Key Account Managerach kończąc. Jeżeli sprzedawca rozumie klienta – wie „o co mu chodzi”. Słuchając, zadając pytania poznaje jego potrzeby. Nawiązuje relację, która ułatwia dotarcie z własną wiadomością, która ma służyć rozwiązaniu jego problemu. W tym artykule chciałbym przedstawić listę najczęstszych błędów, jakie robią sprzedawcy. U podstaw każdego

Pytania zamknięte czy otwarte? Jak zadawać pytania klientom?

Dlaczego?

Zadawanie właściwych pytań w odpowiedni sposób to bez wątpienia najważniesza umiejętność sprzedawcy, ponieważ pozwala mu na zgromadzenie informacji o kliencie. I to z najlepszego źródła – bo od samego klienta. Po moim artykule opublikowanym w Marketing w Praktyce, gdzie pisałem o 10 największych grzechach sprzedawców otrzymałem kilkanaście maili dotyczących właśnie pytań. W artykule, na początku listy „przewinień” sprzedawców umieściłem to: zadają złe typy pytań, w złym momencie i to było

Jak umówić spotkanie z klientem, który nie ma dla Ciebie czasu?

Jak sprzedać klientowi, który nie ma dla Ciebie czasu?

Wszyscy jesteśmy zajęci. Taki czas. Mamy maile, komórki, smsy, TVN24, Internet – to wszystko sprawia, że informacje docierają do nas natychmiast i biznes dzieje się szybciej. Jak umówić się z klientem, który nigdy nie ma dla Ciebie czasu? To wcale nie jest takie trudne.