Wszystko na temat problemy - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat problemy

Zamykanie sprzedaży: Jak prosić klienta o zakup?

Większość ludzi nie lubi lub boi się prosić z prostego powodu, który ma głębokie podłoże psychologiczne: prosi osoba słaba, bezradna, która nie umie sobie poradzić. Nikt nie lubi się tak czuć, dlatego ludzie jak ognia unikają wszelkich próśb. A sprzedawcy szczególnie, mimo, że niesamowitą siłę prośby wykazali Cialdini, Ascani, Rittle, Seligman, Bush, Kirsch, Zuckerman, Lazzaro i Waldgeir i wielu innych. Jak więc używać prośby w sprzedaży? W poprzednim odcinku cyklu

Ile kosztuje zdobycie klienta przez telefon?

Koszt obsługi baz klientów

Jeśli trafiłeś na ten artykuł dlatego, bo chcesz zlecić zdobywanie klientów jakiejś firmie telemarketingowej (albo zwykłym freelancerom) i nie wiesz ile im za to zapłacić – nie znajdziesz tutaj odpowiedzi (najlepiej zapytaj ich ile chcą za to pieniędzy). Ten tekst powstał dla właścicieli firm telemarketingowych oraz firm, które mają własne działy telemarketingu i zastanawiają się jak podnieść skuteczność wykonywanych telefonów. Jest także niejako drugą częścią artykułu, który napisałem nieco wcześniej,

Jak zwiększyć skuteczność rozmów telefonicznych?

Skuteczność "zimnych telefonów" w zależności od jakości bazy klientów, do których się dzwoni.

To jest pytanie, które spędza sen z powiek wielu właścicieli firm, którzy zdobywają klientów za pomocą rozmów telefonicznych – oraz setek sprzedawców i telemarketerów zatrudnionych w tych firmach. Ci pierwsi – chcą efektywnie wykorzystać pracowników oraz ich czas. Ci drudzy – chcą więcej zarobić. Czy i jak można zwiększyć ilość transakcji podczas sprzedaży telefonicznej? Ten artykuł bazuje na moim doświadczeniu jako sprzedawcy telefonicznego oraz doświadczeniach moich klientów, u których realizowałem

…a gdybym chciał produkować ekologiczny makaron? – Wywiad z Bobem Dorfem

Jutro (18.06.2013) na GrowUpStartUp w Warszawie pojawi się Bob Dorf, współautor książki „Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku” . O tym kim jest, poczytasz na podlinkowanym profilu z Wikipedii. Dlaczego intryguje mnie jego sposób myślenia i postrzegania biznesu? Rok temu zetknąłem się z fragmentami książki która właśnie trafia na nasz rynek w polskim przekładzie. Fragmenty były dlatego, bo przeglądałem ją w domowej biblioteczce znajomego. Po chwili wywiązała się

Jak rozpocząć rozmowę przez telefon, aby zainteresować potencjalnego klienta?

Jak rozmawiać z klientem przez telefon?

Od momentu wejścia Internetu w krwioobieg firm minęło już kilkanaście lat i korzystanie z e-maila w kontaktach biznesowych między firmami stało się obligatoryjne, niczym przysłowiowa „śmierć i podatki”. Tym samym wiele osób wieszczyło szybki koniec tradycyjnych kanałów kontaktu handlowego – spotkania osobistego wobec wideorozmowy czy rozmowy telefonicznej wobec korespondencji na czacie czy za pomocą e-maila. Ten koniec jednak nie nastąpił i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości

Coś jest „nie tak” z Twoim działem handlowym?

Coś jest nie tak z Twoim działem sprzedaży?

Są sytuacje, w której wszystko wydaje się być w porządku: oferta jest dobra, sprzedawcy sprzedają, biznes się kręci. A mimo to właściciel biznesu intuicyjnie czuje, że jego sprzedawcy tracą szanse na sprzedaż każdego dnia. Niby wszystko jest ok, transakcje realizowane są płynnie, ale jednak jest coś, co nie daje mu spokojnie zasnąć. Przeczucie mówi mu, że wszystko działa „na pół gwizdka”, że mogłoby być lepiej. Jego intuicja ma rację. W

Jak rozmawiać z klientem przez telefon po raz pierwszy?

Jak rozmawiać z klientem przez telefon?

Po tygodniu od publikacji w styczniowym Marketing w Praktyce otrzymałem prawie 30 maili w sprawie mojego artykułu, który tam się znalazł. Dlatego dzisiaj, w odpowiedzi na te maile napisałem coś więcej na temat pierwszego kontaktu z klientem. A dokładniej – tzw. „cold call”. Co to jest cold call? Można to przetłumaczyć jako „zimny telefon”. Choć pierwotna nazwa pochodzi z języka angielskiego, to „cold call” jest i był obecny w Polsce

Daj się polubić swoim klientom!

Marketing w Praktyce

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie co to znaczy codzienna praca z klientami? A jeśli tak, to czy ten człowiek miał