Wszystko na temat motywacja - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat motywacja

Jak zwiększyć skuteczność rozmów telefonicznych?

Skuteczność "zimnych telefonów" w zależności od jakości bazy klientów, do których się dzwoni.

To jest pytanie, które spędza sen z powiek wielu właścicieli firm, którzy zdobywają klientów za pomocą rozmów telefonicznych – oraz setek sprzedawców i telemarketerów zatrudnionych w tych firmach. Ci pierwsi – chcą efektywnie wykorzystać pracowników oraz ich czas. Ci drudzy – chcą więcej zarobić. Czy i jak można zwiększyć ilość transakcji podczas sprzedaży telefonicznej? Ten artykuł bazuje na moim doświadczeniu jako sprzedawcy telefonicznego oraz doświadczeniach moich klientów, u których realizowałem

Dostatek: Jak umysł pomaga w osiągnięciu stanu dobrobytu?

Psychologia dostatku

Pod hasłem „dostatni” Słownik Języka Polskiego wskazuje: odznaczający się dostatkiem; bogaty, zasobny, zamożny. Oczywiste konotacje dla tych słów związane zą z pieniędzmi i majątkiem. Ale czy rzeczywiście dostatnie życie jest tożsame z pełnym kontem, jachtem i własną wyspą na Pacyfiku? Jeśli sądzisz, że moje rozważania w tym temacie na blogu dla sprzedawców i sprzedawania mają się jak pięść do oka – to jesteś w błędzie. Choćby dlatego, że osoby, które

Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji – moja opinia o książce

Niskobudżetowy startup

Dzisiaj skończyłem lekturę książki „Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji” Chrisa Guillebeau. Książka zaciekawiła mnie dlatego, bo wcześniej czytałem jego The Art of Non-Conformity i chciałem się dowiedzieć, co takiego chce przekazać w „Niskobudżetowym startupie”. Oto moja opinia na jej temat. Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji Dla kogo jest ta książka? Zanim napiszę dla kogo jest ta książka, oto dla kogo z pewnością ona nie

Jak pokonać strach przed dzwonieniem do klientów?

Jak rozmawiać z klientem przez telefon?

Efekt większości szkoleń, które dotychczas przeprowadziłem sprowadzał się do „transformacji” działu sprzedawców czy telesprzedawców w dwóch kierunkach: z „idących na ilość” w „idących na jakość” oraz z „pasywnych” na bardziej „aktywnych” w swoich działaniach. Co to znaczy „pasywny” telemarketer? To ten, który się boi rozmawiać z klientami, bo zawsze „wysyłają do na drzewo”. Tzw. „dzień sprzedażowy” takich pasywnych sprzedawców to przede wszystkim wysyłanie oferty mailem lub wieczne „dopracowywanie” jej pod

Na co zwraca uwagę klient, kiedy kupuje?

Marketing w Praktyce - luty 2011

Zagadnienie, które intryguje każdego sprzedawcę i producenta. Co jest ważne dla klienta kiedy kupuje? Jakość? Ilość? Cena? Cechy? Korzyści? Na pewno. Ale jest coś ponad tym wszystkim. O tym właśnie napisałem w kolejnym numerze Marketing w Praktyce.

Jak zamienić marzenia w rzeczywistość?

Jak otworzyć biuro podróży?

Przedsiębiorca powinien, a nawet musi być marzycielem, bo tylko wtedy rozwinie się jego firma. Ale marzenia to również wstyd i strach, że zrealizowanie ich może się nie udać. Dlatego umiejętność zamiany marzeń w rzeczywistość jest tak ważna. Zobacz, jak możesz ją w sobie wykształcić!

Etyka i marketing: Jak bardzo dręczy Cię sumienie?

Etyka i marketing: Jak bardzo dręczy Cię sumienie?

Dawno temu nauczyłem się bardzo prostej, niesamowicie skutecznej zasady marketingowej: Musisz być przekonany do korzyści wynikających z Twojego produktu. W innym wypadku będziesz nieetycznym, irracjonalnym i zakompleksionym człowiekiem a sumienie nie da Ci spokoju. Wydaje Ci się to dziwne tak samo jak obrazek z boku? To świetnie, o to mi chodziło. Poświęć kilka minut na ten artykuł, a pokażę Ci jak bardzo Twoje sumienie może Cię dręczyć albo jak może pomóc w Twoim biznesie.

Czy znasz 5 sposobów na stworzenie najlepszych pracowników?

Pracownicy

Wiem, że zdajesz sobie sprawę z tego, że większość mikroprzedsiębiorstw i małych firm to „koncert solisty”. Solistą jest najczęściej właściciel. Zarządzanie ludźmi to największe wyzwanie szefa. Nie wiem czy znane jest Ci powiedzenie że problemy są tam gdzie są ludzie. Maszyny, pieniądze, budynki, komputery – nie mają emocji. Wykonują polecenia i funkcjonują tak jak zostały zaprojektowane, robią to, do czego zostały powołane. Ludzie mają emocje i uczucia. Jestem pewien że