Dlaczego ludzie nie kupują polis na życie (i innych)?

Tym prowokującym tytułem chcę zainteresować Cię książką na temat… zarządzania czasem. Przeczytałem ich w tym temacie kilka – od rozmaitych wariantów metody Getting Things Done przez publikacje dokładnie analizujące Macierz Eisenhowera – ale ta szczególnie mi się spodobała. Mowa o książce „Czas to skarb. 24 zasady zarządzania czasem” której autorem jest profesor Jim Muncy. To jak […]



Dlaczego technika ABC w sprzedaży już nie działa?

Co trzeba zmienić, żeby sprzedawać więcej? Ba, żeby w ogóle dzisiaj sprzedawać? Te pytania zadają sobie przede wszystkim – co zrozumiałe – sprzedawcy i właściciele firm. Ale jeżli spojrzysz na sprzedaż szerzej – jako na proces przekonywania innych do przyjęcia innego punktu widzenia – okaże się, że nie tylko sprzedawcy mają problem. Mamy go wszyscy. […]



Na czym polega zarabianie pieniędzy w MLM?

MLM to specyficzna formuła sprzedaży. Kiedyś myślałem, że chodzi w nim o sprzedawanie produktów. Dopiero po pewnym czasie zrozumiałem, że to jest biznes liderów. Że w istocie chodzi w nim o budowanie organizacji, a nie sprzedaż jako taką. Może inaczej – sprzedaż pomysłu, idei innym osobom – a nie sprzedaż produktów czy usług. Tylko ci […]



PowerPoint: Jak prowadzić prezentację sprzedażową?

Don MacMillan to komik. I w 2008 roku popełnił chyba najśmieszniejsze video opisujące wykorzystanie PowerPointa podczas prezentacji. Obejrzyj je, zanim zaczniesz czytać dalej ten tekst: Ten znany w USA komik rok później zrealizował „odświeżoną” wersję tego materiału zagłębiając się w analizę profilu psychologicznego autora prezentacji wykonanej w PowerPoint na podstawie tego, co na niej się […]



Mowa ciała: Jak ominąć „nie” w sprzedaży?

Często zdarza się, że sprzedawcy podczas rozmów handlowych są zawiedzeni reakcją klienta na ich wyjątkową ofertę. Zamiast spodziewanego „wow!” słyszą… „muszę to przemyśleć” albo „oddzwonię do Pana jak to przeanalizuję”. A przecież wszystko jest doskonałe: produkt wysokiej jakości, prawo zwrotu, długi termin płatności, natychmiastowa dostawa… Co może być powodem takiej reakcji klientów? Dlaczego nie kupują? […]



Podręcznik startupu – czyli jak sprawić, aby to klienci stworzyli Twoją firmę?

Wielu przedsiębiorców i sprzedawców, z którymi rozmawiam na szkoleniach albo podczas konsultacji, czy nawet piszę w korespondencji mailowej w pewnym momencie staje przed tym samym dylematem: jak na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedawać podobne produkty klientom, którzy są bardzo wyedukowani i nielojalni? Jeśli przejrzysz komentarze, zauważysz że i tam tematy są w zasadzie trzy: klienci, sprzedaż […]



Dostatek: Jak umysł pomaga w osiągnięciu stanu dobrobytu?

Pod hasłem „dostatni” Słownik Języka Polskiego wskazuje: odznaczający się dostatkiem; bogaty, zasobny, zamożny. Oczywiste konotacje dla tych słów związane zą z pieniędzmi i majątkiem. Ale czy rzeczywiście dostatnie życie jest tożsame z pełnym kontem, jachtem i własną wyspą na Pacyfiku? Jeśli sądzisz, że moje rozważania w tym temacie na blogu dla sprzedawców i sprzedawania mają […]



Jakie pytanie musi zadać każdy sprzedawca?

Kilka dni temu pokazałem właścicielom firmy odzieżowej informacje, które można uzyskać za pomocą Google Insights. Dowiedzieli się jak ludzie pytają w Internecie o produkty podobne do ich własnych, jakie marki są najpopularniejsze w jakich krajach oraz w których miesiącach zainteresowanie produktami jest największe. Otworzyli oczy ze zdumienia – bo w szybkim czasie mogli zobaczyć kiedy, […]



Posts navigation

1 2