Wszystko na temat klienci - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat klienci

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

Magazyn Nowa Sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa Sprzedaż” a teraz publikuję go w całości na łamach serwisu. Prawdopodobnie zwrócisz w nim uwagę

Jak zwiększyć zyski w restauracji lub hotelu (nie podnosząc cen)?

Jak klienci czytają menu w restauracji?

To, co restauratorzy wiedzą na 100% to fakt, że duża ilość gości nie zawsze oznacza duże zyski. Tak samo duża ilość klientów w sklepie spożywczym, widzów w kinie, samochodów na stacji benzynowej. To, co jest prawdą uniwersalną i bezdyskusyjną to fakt, że duża ilość klientów z pewnością oznacza duże koszty związane z ich obsługą. Zatem jak zwiększyć zyski w restauracji? Ten artykuł mojego autorstwa ukazał się w magazynie „Biznes Restauracje

Obsługa klienta: trzeba wiele zmienić, by wszystko zostało po staremu

Dzień, w którym zdobyłeś klienta jest pierwszym dniem, kiedy zaczyna on od Ciebie odchodzić do konkurencji. I to najczęściej do tej, która ma wyższe ceny a czasem nawet gorszą ofertę i produkty. Za wszystkim stoi obsługa klienta: dobra, albo zła.

Dlaczego technika ABC w sprzedaży już nie działa?

Co trzeba zmienić, żeby sprzedawać więcej? Ba, żeby w ogóle dzisiaj sprzedawać? Te pytania zadają sobie przede wszystkim – co zrozumiałe – sprzedawcy i właściciele firm. Ale jeżli spojrzysz na sprzedaż szerzej – jako na proces przekonywania innych do przyjęcia innego punktu widzenia – okaże się, że nie tylko sprzedawcy mają problem. Mamy go wszyscy. To dlatego, że w dzisiejszym świecie przekonywanie innych jest częścią życia każdego człowieka – od

Jak zbadać rynek zanim podjemiesz decyzję o założeniu firmy?

Podstawowy problem osób, które chcą otworzyć firmę nie jest to, czy dadzą sobie radę (bo to z reguły osoby mocno zmotywowane), ale to, czy mają właściwy produkt dla odpowiedniego klienta. Jak więc zbadać rynek jeszcze zanim otworzy się własny biznes?

Jak prosić o polecenia: 10 największych błędów sprzedawców

Jak zdobywać polecenia i rekomendacje od klientów?

Na każdym szkoleniu MLM a nawet podczas spotkań sponsorów z kandydatami mowa jest o zdobywaniu poleceń, rekomendacji i telefonów do znajomych po to, żeby łatwiej było sprzedać swoją ofertę. Jest w tym dużo logiki, bo badania mówią jednoznacznie, że marketing rekomendacji i poleceń jest najskuteczniejszą i najtańszą formą zdobywania nowych klientów. Co ciekawe, mimo, że jest najskuteczniejszy – 85% sprzedawców w ogóle go nie wykorzystuje. Raptem kilkanaście procent sprzedawców w

Zamykanie sprzedaży: Jak prosić klienta o zakup?

Większość ludzi nie lubi lub boi się prosić z prostego powodu, który ma głębokie podłoże psychologiczne: prosi osoba słaba, bezradna, która nie umie sobie poradzić. Nikt nie lubi się tak czuć, dlatego ludzie jak ognia unikają wszelkich próśb. A sprzedawcy szczególnie, mimo, że niesamowitą siłę prośby wykazali Cialdini, Ascani, Rittle, Seligman, Bush, Kirsch, Zuckerman, Lazzaro i Waldgeir i wielu innych. Jak więc używać prośby w sprzedaży? W poprzednim odcinku cyklu

PowerPoint: Jak prowadzić prezentację sprzedażową?

Skuteczne techniki prezentacji - jak używać PowerPointa?

Don MacMillan to komik. I w 2008 roku popełnił chyba najśmieszniejsze video opisujące wykorzystanie PowerPointa podczas prezentacji. Obejrzyj je, zanim zaczniesz czytać dalej ten tekst: Ten znany w USA komik rok później zrealizował „odświeżoną” wersję tego materiału zagłębiając się w analizę profilu psychologicznego autora prezentacji wykonanej w PowerPoint na podstawie tego, co na niej się znajduje. Dlaczego o nim piszę? PowerPoint, który nie sprzedaje Bo prezentacje, podczas których sprzedawcy przekonują