Wszystko na temat marketing - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat marketing

Jak zbadać rynek zanim podjemiesz decyzję o założeniu firmy?

Podstawowy problem osób, które chcą otworzyć firmę nie jest to, czy dadzą sobie radę (bo to z reguły osoby mocno zmotywowane), ale to, czy mają właściwy produkt dla odpowiedniego klienta. Jak więc zbadać rynek jeszcze zanim otworzy się własny biznes?

Jak prosić o polecenia: 10 największych błędów sprzedawców

Jak zdobywać polecenia i rekomendacje od klientów?

Na każdym szkoleniu MLM a nawet podczas spotkań sponsorów z kandydatami mowa jest o zdobywaniu poleceń, rekomendacji i telefonów do znajomych po to, żeby łatwiej było sprzedać swoją ofertę. Jest w tym dużo logiki, bo badania mówią jednoznacznie, że marketing rekomendacji i poleceń jest najskuteczniejszą i najtańszą formą zdobywania nowych klientów. Co ciekawe, mimo, że jest najskuteczniejszy – 85% sprzedawców w ogóle go nie wykorzystuje. Raptem kilkanaście procent sprzedawców w

Ile kosztuje zdobycie klienta przez telefon?

Koszt obsługi baz klientów

Jeśli trafiłeś na ten artykuł dlatego, bo chcesz zlecić zdobywanie klientów jakiejś firmie telemarketingowej (albo zwykłym freelancerom) i nie wiesz ile im za to zapłacić – nie znajdziesz tutaj odpowiedzi (najlepiej zapytaj ich ile chcą za to pieniędzy). Ten tekst powstał dla właścicieli firm telemarketingowych oraz firm, które mają własne działy telemarketingu i zastanawiają się jak podnieść skuteczność wykonywanych telefonów. Jest także niejako drugą częścią artykułu, który napisałem nieco wcześniej,

Jakie pytanie musi zadać każdy sprzedawca?

Zaczynaj od dlaczego

Kilka dni temu pokazałem właścicielom firmy odzieżowej informacje, które można uzyskać za pomocą Google Insights. Dowiedzieli się jak ludzie pytają w Internecie o produkty podobne do ich własnych, jakie marki są najpopularniejsze w jakich krajach oraz w których miesiącach zainteresowanie produktami jest największe. Otworzyli oczy ze zdumienia – bo w szybkim czasie mogli zobaczyć kiedy, o co i ile ludzi pyta w jakim kraju. To mnóstwo bardzo przydatnych informacji, ale

Utrata klientów: dlaczego klienci nie wracają?

Marketer Plus

Utrata klientów zdobytych miesiąc temu przypomina sytuację ślimaka, który przez cały dzień pokonuje jeden metr, wchodząc na drzewo, aby w nocy ześlizgnąć się o dwa metry w dół. Jeśli Ty też wydajesz pieniądze na reklamy i marketing po to, żeby zdobyć klientów, którzy już nigdy do Ciebie nie wrócą – ten artykuł jest dla Ciebie. Został opublikowany w minionym numerze Marketer+ i pokazuje nieco inne spojrzenie na kwestie, które już

Własna agencja nieruchomości – jak ją założyć i jak na tym zarobić?

Jak otworzyć biuro nieruchomości

Jak założyć biuro nieruchomości? W jaki sposób je promować, aby mieć więcej ofert i klientów? Ile zarabia pośrednik nieruchomości? Te pytania padały ostatnio często, w różnych konfiguracjach, a dotyczyły branży pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Zwłaszcza, że od 2014 roku zawód pośrednika nieruchomości został zderegulowany i nie jest już wymagana licencja. Ostatnio o „biznes nieruchomościowy” zapytał mnie subskrybent mojego bezpłatnego kursu, Jan. Postaram się przedstawić to na tyle treściwie, aby osoba,

Jak otworzyć biuro podróży i jak je promować?

Jak otworzyć biuro podróży?

Pytanie z tytułu zadała mi Pani Ewelina, która chce otworzyć biuro podróży, ale nie wie jak to zrobić ani czym się to je. Biznes turystyczny może być dobrym sposobem na życie. Ale warto się przygotować do jego otwarcia, żeby nie popełnić kosztownych błędów. Dzisiaj garść przydatnych informacji o tym… Jak uruchomić biuro podróży? Uściślijmy: chodzi o biuro podróży w rozumieniu potocznym – czyli de facto agencję turystyczną. Polskie prawo (ustawa

Daj się polubić swoim klientom!

Marketing w Praktyce

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie co to znaczy codzienna praca z klientami? A jeśli tak, to czy ten człowiek miał