Wszystko na temat jak sprzedawać - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat jak sprzedawać

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

Magazyn Nowa Sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa Sprzedaż” a teraz publikuję go w całości na łamach serwisu. Prawdopodobnie zwrócisz w nim uwagę

Jak zwiększyć zyski w restauracji lub hotelu (nie podnosząc cen)?

Jak klienci czytają menu w restauracji?

To, co restauratorzy wiedzą na 100% to fakt, że duża ilość gości nie zawsze oznacza duże zyski. Tak samo duża ilość klientów w sklepie spożywczym, widzów w kinie, samochodów na stacji benzynowej. To, co jest prawdą uniwersalną i bezdyskusyjną to fakt, że duża ilość klientów z pewnością oznacza duże koszty związane z ich obsługą. Zatem jak zwiększyć zyski w restauracji? Ten artykuł mojego autorstwa ukazał się w magazynie „Biznes Restauracje

Sprzedaż B2B: 4 fakty dotyczące emocji, które poprawią Twoją skuteczność

Jako sprzedawcy automatycznie zaakceptowaliśmy paradygmat, że zakupy i sprzedaż w B2B są opisane procedurami i dyscypliną, objęte logicznymi procesami i nie ma w nich miejsca na emocje. Prawda jest jednak zaskakująca. I lepiej ją znać, zanim rozpocznie się swoją prezentację na sali pełnej VIPów. Sprzedawanie firmom: emocje czy korzyści? Wielu sprzedawców, którzy pracują z klientami B2B wychodzi z założenia, że firmy kupują z powodu korzyści biznesowych albo po prostu cech

Jak zakończyć rozmowę sprzedażową przez telefon?

Jak rozmawiać z klientem przez telefon?

O ile pierwsze wrażenie odgrywa fundamentalną rolę na początku rozmowy, zachęcając klienta do kontynuowania dialogu, to ostatnie wrażenie – które buduje się przy zakończeniu rozmowy – odpowiada za to, jakie ogólne odczucie będzie miał nasz rozmówca po tym dialogu. I czy będzie chciał rozmawiać po raz kolejny. Oto kolejny artykuł z cyklu „Skuteczna sprzedaż przez telefon” (tutaj poprzedni, o tzw. „zamykaniu sprzedaży”), z którego dowiesz się m.in.: dlaczego zakończenie rozmowy

Jak prosić o polecenia: 10 największych błędów sprzedawców

Jak zdobywać polecenia i rekomendacje od klientów?

Na każdym szkoleniu MLM a nawet podczas spotkań sponsorów z kandydatami mowa jest o zdobywaniu poleceń, rekomendacji i telefonów do znajomych po to, żeby łatwiej było sprzedać swoją ofertę. Jest w tym dużo logiki, bo badania mówią jednoznacznie, że marketing rekomendacji i poleceń jest najskuteczniejszą i najtańszą formą zdobywania nowych klientów. Co ciekawe, mimo, że jest najskuteczniejszy – 85% sprzedawców w ogóle go nie wykorzystuje. Raptem kilkanaście procent sprzedawców w

Zamykanie sprzedaży: Jak prosić klienta o zakup?

Większość ludzi nie lubi lub boi się prosić z prostego powodu, który ma głębokie podłoże psychologiczne: prosi osoba słaba, bezradna, która nie umie sobie poradzić. Nikt nie lubi się tak czuć, dlatego ludzie jak ognia unikają wszelkich próśb. A sprzedawcy szczególnie, mimo, że niesamowitą siłę prośby wykazali Cialdini, Ascani, Rittle, Seligman, Bush, Kirsch, Zuckerman, Lazzaro i Waldgeir i wielu innych. Jak więc używać prośby w sprzedaży? W poprzednim odcinku cyklu

Ile kosztuje zdobycie klienta przez telefon?

Koszt obsługi baz klientów

Jeśli trafiłeś na ten artykuł dlatego, bo chcesz zlecić zdobywanie klientów jakiejś firmie telemarketingowej (albo zwykłym freelancerom) i nie wiesz ile im za to zapłacić – nie znajdziesz tutaj odpowiedzi (najlepiej zapytaj ich ile chcą za to pieniędzy). Ten tekst powstał dla właścicieli firm telemarketingowych oraz firm, które mają własne działy telemarketingu i zastanawiają się jak podnieść skuteczność wykonywanych telefonów. Jest także niejako drugą częścią artykułu, który napisałem nieco wcześniej,

Jak zwiększyć skuteczność rozmów telefonicznych?

Skuteczność "zimnych telefonów" w zależności od jakości bazy klientów, do których się dzwoni.

To jest pytanie, które spędza sen z powiek wielu właścicieli firm, którzy zdobywają klientów za pomocą rozmów telefonicznych – oraz setek sprzedawców i telemarketerów zatrudnionych w tych firmach. Ci pierwsi – chcą efektywnie wykorzystać pracowników oraz ich czas. Ci drudzy – chcą więcej zarobić. Czy i jak można zwiększyć ilość transakcji podczas sprzedaży telefonicznej? Ten artykuł bazuje na moim doświadczeniu jako sprzedawcy telefonicznego oraz doświadczeniach moich klientów, u których realizowałem