Wszystko na temat wizerunek - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat wizerunek

Na czym polega zarabianie pieniędzy w MLM?

Randy Gage i Barrack Obama

MLM to specyficzna formuła sprzedaży. Kiedyś myślałem, że chodzi w nim o sprzedawanie produktów. Dopiero po pewnym czasie zrozumiałem, że to jest biznes liderów. Że w istocie chodzi w nim o budowanie organizacji, a nie sprzedaż jako taką. Może inaczej – sprzedaż pomysłu, idei innym osobom – a nie sprzedaż produktów czy usług. Tylko ci sprzedawcy, którzy mogą na bieżąco analizować swój sukces albo porażkę mogą przetrwać i rozwijać się.

Mowa ciała: Jak ominąć „nie” w sprzedaży?

Mowa ciała - jak omijać NIE w biznesie?

Często zdarza się, że sprzedawcy podczas rozmów handlowych są zawiedzeni reakcją klienta na ich wyjątkową ofertę. Zamiast spodziewanego „wow!” słyszą… „muszę to przemyśleć” albo „oddzwonię do Pana jak to przeanalizuję”. A przecież wszystko jest doskonałe: produkt wysokiej jakości, prawo zwrotu, długi termin płatności, natychmiastowa dostawa… Co może być powodem takiej reakcji klientów? Dlaczego nie kupują? Sprzedawca powiedział coś nie tak! „Widocznie sprzedawca powiedział coś nie tak!” – pomyśli większość. Ale

Jak odzyskać klienta, który wcześniej kupował?

Marketer Plus

Cały najnowszy numer MarketerPlus porusza temat obsługi klienta. Tak się akurat złożyło, że mój tekst także tam się znalazł – poszedł na „pierwszy ogień” w spisie treści. Polecam lekturę całego numeru, bo jest to solidna dawka konkretnej wiedzy – ale dzisiejszym wpisem chciałem nawiązać do kilkunastu (było ich dokładnie 30) maili i wiadomości na Facebook, które otrzymałem wkrótce po wydaniu tego numeru magazynu. Napisałem artykuł o tym, dlaczego klienci nie

Andrzej pyta: Co powinna zawierać strona dla biura podróży? Jak ma wyglądać?

Jaka powinna być strona internetowa biura podróży?

Masz własny biznes turystyczny. Albo dopiero zamierzasz uruchomić agencję turystyczną lub biuro podróży – organizatora turystyki bo będziesz organizować wyjazdy na kolonie albo ferie czy wycieczki po okolicznych zabytkach – i chcesz zlecić wykonanie strony www. Taką która pokaże Twoją firmę potencjalnym klientom? Taką która pokaże im wszystkie wycieczki, zdjęcia z hoteli, przedstawi ceny na bilety lotnicze? Jedno jest pewne: Chcesz mieć najlepszą stronę internetową. Ale ponieważ nie znasz się

Sprzedawco – kim tak naprawdę jesteś?

Sprzedawco: kim jesteś?

Sprzedawcy, którzy stosują techniki wywierania presji, manipulacji rodem z NLP bardzo rzadko zyskują lojalnych klientów, za to często mają reklamacje i zwroty i nigdy nie udaje im się zbudować trwałej pozytywnej relacji z rynkiem.

10 błędów najczęściej popełnianych przez sprzedawców

Jakie błędy popełniają sprzedawcy?

„Najpierw musisz zrozumieć, żeby być zrozumianym”. Taka maksyma powinna być mantrą wszystkich osób zajmujących się sprzedażą: od telesprzedawców, przez przedstawicieli handlowych na Key Account Managerach kończąc. Jeżeli sprzedawca rozumie klienta – wie „o co mu chodzi”. Słuchając, zadając pytania poznaje jego potrzeby. Nawiązuje relację, która ułatwia dotarcie z własną wiadomością, która ma służyć rozwiązaniu jego problemu. W tym artykule chciałbym przedstawić listę najczęstszych błędów, jakie robią sprzedawcy. U podstaw każdego

Jak odzyskać utraconych wcześniej klientów?

Jak odzyskać utraconych klientów?

Zarówno doświadczeni sprzedawcy jak i badania potwierdzają bezdyskusyjnie: sprzedawanie obecnym klientom jest łatwiejsze i tańsze niż pozyskanie nowych, którzy jeszcze niczego wcześniej od Ciebie nie kupili. Statystyki, które kiedyś sobie sporządzałem na użytek szkoleń – zarówno dla sprzedaży detalicznej jak i B2B – tylko to udowadniają. Przeciętnie, firmy, z którymi miałem kontakt na swoich szkoleniach mają 3-cio procentową konwersję, gdy sprzedają nowym klientom wobec blisko 60%, kiedy sprzedają klientom, którzy

Trauma dla sprzedawców – pierwszy telefon do klienta

Marketing w Praktyce - listopad 2011

W listopadowym Marketing w Praktyce ukazał się mój artykuł na temat wykonywania pierwszego telefonu do klienta. A dokładniej – do potencjalnego klienta. Większość sprzedawców, która używa telefonu do sprzedaży albo umawiania spotkań handlowych unika „zimnego telefonu” – czyli rozmowy telefonicznej z osobą, która się jej nie spodziewa. Głównie dlatego, bo większość z nich trwa mniej niż 10 sekund i kończą się najczęściej tymi odpowiedziami: nie jestem zainteresowany już to mam