Wszystko na temat emocje - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat emocje

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

Magazyn Nowa Sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa Sprzedaż” a teraz publikuję go w całości na łamach serwisu. Prawdopodobnie zwrócisz w nim uwagę

Jak zwiększyć zyski w restauracji lub hotelu (nie podnosząc cen)?

Jak klienci czytają menu w restauracji?

To, co restauratorzy wiedzą na 100% to fakt, że duża ilość gości nie zawsze oznacza duże zyski. Tak samo duża ilość klientów w sklepie spożywczym, widzów w kinie, samochodów na stacji benzynowej. To, co jest prawdą uniwersalną i bezdyskusyjną to fakt, że duża ilość klientów z pewnością oznacza duże koszty związane z ich obsługą. Zatem jak zwiększyć zyski w restauracji? Ten artykuł mojego autorstwa ukazał się w magazynie „Biznes Restauracje

Obiekcje i wymówki klientów: jak sobie z tym poradzić podczas rozmowy telefonicznej?

Opór klientów - jak sprzedawać przez telefon?

Dla wielu sprzedawców problemem jest samo wykonanie telefonu. Z czego się to bierze? Bo czują „podskórnie”, że po wymianie z klientem kilku zdań – albo nawet tylko po powitaniu – zostaną odrzuceni, albo ten będzie „stawiał opór”. To przeczucie zazwyczaj się sprawdza, co prowadzi to irytacji i demotywacji sprzedawcy. Czy jest na to jakiś sposób? Zobacz kolejną część z cyklu „Jak sprzedawać przez telefon?” – tutaj wcześniejsza, na temat roli

Dostatek: Jak umysł pomaga w osiągnięciu stanu dobrobytu?

Psychologia dostatku

Pod hasłem „dostatni” Słownik Języka Polskiego wskazuje: odznaczający się dostatkiem; bogaty, zasobny, zamożny. Oczywiste konotacje dla tych słów związane zą z pieniędzmi i majątkiem. Ale czy rzeczywiście dostatnie życie jest tożsame z pełnym kontem, jachtem i własną wyspą na Pacyfiku? Jeśli sądzisz, że moje rozważania w tym temacie na blogu dla sprzedawców i sprzedawania mają się jak pięść do oka – to jesteś w błędzie. Choćby dlatego, że osoby, które

Utrata klientów: dlaczego klienci nie wracają?

Marketer Plus

Utrata klientów zdobytych miesiąc temu przypomina sytuację ślimaka, który przez cały dzień pokonuje jeden metr, wchodząc na drzewo, aby w nocy ześlizgnąć się o dwa metry w dół. Jeśli Ty też wydajesz pieniądze na reklamy i marketing po to, żeby zdobyć klientów, którzy już nigdy do Ciebie nie wrócą – ten artykuł jest dla Ciebie. Został opublikowany w minionym numerze Marketer+ i pokazuje nieco inne spojrzenie na kwestie, które już

Jak rozmawiać z sekretarkami i asystentami, aby ułatwili Ci kontakt z szefem?

Wielu sprzedawców – nie tylko telesprzedawcy – ignoruje sekretarki i asystentów, ponieważ wychodzą z założenia, że szkoda tracić czasu, skoro te osoby nie mogą podejmować decyzji zakupowych. To błąd. Jedno, co te osoby na pewno mogą, to utrudnić, a nawet uniemożliwić Ci dostęp do swojego szefa. A tego chyba nie chcesz?

Jak zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie klientów?

Kot w Butach

Dawno, dawno temu, u schyłku swojego życia, stary młynarz obdarował swoich trzech synów swoim majątkiem: najstarszy dostał młyn, średni osła a najmłodszy kota. Od tego kota możesz nauczyć sie sekretu, który pozwoli Ci zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie nowych klientów. Jak?

Marketer Plus: Jak sprzedawać przez telefon?

Marketer Plus 3 2012

W kwartalniku Marketer Plus ukazał się mój pierwszy artykuł z cyklu „Jak sprzedawać przez telefon?”. Część pierwsza (kolejne w następnych numerach) która nosi tytuł „Jak rozpocząć rozmowę przez telefon, aby zainteresować potencjalnego klienta”. Choć znajduje się dopiero na 68 stronie, to redaktor naczelny zdecydował się umieścić go również na okładce :) Cykl ten bazuje na szkoleniu „Skuteczna sprzedaż przez telefon”, które dedykowane jest dla telesprzedawców, sprzedawców mobilnych oraz pracowników infolinii.