Wszystko na temat ceny - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat ceny

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

Magazyn Nowa Sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa Sprzedaż” a teraz publikuję go w całości na łamach serwisu. Prawdopodobnie zwrócisz w nim uwagę

Jak zwiększyć zyski w restauracji lub hotelu (nie podnosząc cen)?

Jak klienci czytają menu w restauracji?

To, co restauratorzy wiedzą na 100% to fakt, że duża ilość gości nie zawsze oznacza duże zyski. Tak samo duża ilość klientów w sklepie spożywczym, widzów w kinie, samochodów na stacji benzynowej. To, co jest prawdą uniwersalną i bezdyskusyjną to fakt, że duża ilość klientów z pewnością oznacza duże koszty związane z ich obsługą. Zatem jak zwiększyć zyski w restauracji? Ten artykuł mojego autorstwa ukazał się w magazynie „Biznes Restauracje

Jak odzyskać klienta, który wcześniej kupował?

Marketer Plus

Cały najnowszy numer MarketerPlus porusza temat obsługi klienta. Tak się akurat złożyło, że mój tekst także tam się znalazł – poszedł na „pierwszy ogień” w spisie treści. Polecam lekturę całego numeru, bo jest to solidna dawka konkretnej wiedzy – ale dzisiejszym wpisem chciałem nawiązać do kilkunastu (było ich dokładnie 30) maili i wiadomości na Facebook, które otrzymałem wkrótce po wydaniu tego numeru magazynu. Napisałem artykuł o tym, dlaczego klienci nie

Jak sprzedawać przez telefon? Kolejna część cyklu w najnowszym Marketer Plus

Marketer Plus luty-kwiecień

W najnowszym numerze Marketer Plus (luty-kwiecień) ukazała się kolejna część mojego cyklu „Skuteczna telesprzedaż”. Tym razem, na temat tego, jak należy rozmawiać z sekretarkami i asystentami, aby te osoby pomogły Ci w sprzedaży i umożliwły kontakt z decydentem.

Jak można podnieść ceny nie tracąc klientów?

Jak podnieśc ceny i nie stracić klientów?

Ciągłe obniżanie cen może doprowadzić firmę tylko do jednego: plajta, bankructwo lub jak wolisz zamknięcie biznesu. Jestem tego pewien bo widziałem i ciągle obserwuję jak w dłuższym okresie czasu działa na firmę obniżanie cen pod presją konkurencji. Cena – i zawarta w niej marża – utrzymuje Twoją firmę, dlatego niskie ceny, nawet przy dużych obrotach – sprawiają, że zysku nie ma (albo jest minimalny) a praktycznie cały przychód finansuje koszty.

Po co Ci muzyka w sklepie?

Muzyka do sklepu za darmo

Odpowiedni klimat, nastrój w miejscu, gdzie klienci kupują produkty, w 80% decyduje o wielkości koszyka zakupowego oraz czasie przebywania. Jeżeli prowadzisz sklep lub biznes usługowy lub dowolny punkt obsługi klientów detalicznych to prawdopodobnie o tym wiesz. A jeżeli nie wiesz dlaczego masz mniej klientów, niższą sprzedaż i nikt nie chce polecać Twojego sklepu to oto najbardziej prawdopodobny sprawca Twojego niepowodzenia: brak muzyki lub nieodpowiednia muzyka. Muzyka nadaje klimat! Nie ważne

Problem Anetty: Jak przekonać klienta?

Pytania od czytelników - problem od Anetty

Pod artykułem na temat tego jak ustalić cenę, Anetta napisała swój komentarz, w którym zawarła swój problem i jednocześnie kilka pytań odnośnie skuteczności jej oferty. Jeżeli Ty też masz jakieś pytania lub problemy związane ze sprzedażą, marketingiem lub prowadzeniem firmy, zostaw mi komentarz. Oto pytania Anetty oraz moja odpowiedź: Witam! Drogi Rafale mam ogromną prośbę o poradę.Może zacznę od tego ,że pracuję w firmie która zajmuje się sprzedażą reklam bardzo

Na co zwraca uwagę klient, kiedy kupuje?

Marketing w Praktyce - luty 2011

Zagadnienie, które intryguje każdego sprzedawcę i producenta. Co jest ważne dla klienta kiedy kupuje? Jakość? Ilość? Cena? Cechy? Korzyści? Na pewno. Ale jest coś ponad tym wszystkim. O tym właśnie napisałem w kolejnym numerze Marketing w Praktyce.