Jak dobrać kolory na stronę www lub reklamę czy ulotkę?

Jak dobrać kolory na stronę internetową albo do ulotki?Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że kolory w marketingu i sprzedaży mają wielkie znaczenie. Z jakiegoś powodu chętniej zatrzymujemy się przy atrakcyjnych kolorystycznie witrynach sklepów, częściej sięgamy po ładnie skomponowane katalogi czy ulotki. I dłużej zostajemy na stronach, które przyciągają nas kolorystyką.

Okazuje się, że tego rodzaju obiekty wcale nie muszą przybierać bardzo wyszukanych form – kluczem jest dobór odpowiednich kolorów i właściwa ich proporcja. Pomijam zupełnie aspekt psychologii kolorów, bo to temat na osobny artykuł (który mam nadzieję niedługo napisać :))

Ale jak dobrać kolory na stronę www czy reklamę albo ulotkę? Jakie kolory wybrać dla logo? Nie pozostawiaj tego przypadkowi! Tzw. „firmowe kolory” zostaną później użyte przy aranżacji wnętrza biura czy sklepu, oklejeniu samochodu czy projektowaniu innych elementów reklamowych. Dlatego dobra koncepcja kolorystyczna ma znaczenie.

Natchnienie z Internetu

Zamiast siedzieć nad paletą kolorów wykorzystaj pracę innych. Za darmo. Bo serwis Kuler prowadzony przez Adobe (dostawcę programów graficznych takich jak Photoshop czy Ilustrator) bezpłatnie umożliwia publikowanie i współdzielenie atrakcyjnych graficznie palet kolorów. Użytkownicy oceniają opublikowane zestawy barw i w ten sposób wyłaniane są te najbardziej atrakcyjne.

Ale to nie wszystko. W bardzo prosty sposób możesz samodzielnie sprawdzać i tworzyć różne kombinacje kolorów. Możesz wybrać najlepsze – zdaniem innych – kolory, albo samodzielnie wybrać kolory, lub definiować je wg pewnych zasad graficznych, które ułatwiają uzyskanie ostatecznego efektu – np. schemat analogowy, monochromatyczny, triadę, odcienie itp. Potem po prostu przesuwasz tylko punkty na Po 2 minutach zabawy tym narzędziem, możesz dobrać kolory nie tylko na swoją stronę www czy wizytówkę, ale również dobrać barwy ścian w domu czy biurze :)

Jak Ci się podoba? Napisz mi w komentarzu!

Opublikowałem to w kategorii Promocja w Internecie

Rafał Mróz

Krok po kroku pokazuję sprzedawcom jak co miesiąc zwiększyć ilość zamówień i klientów. Uczę właścicieli firm jak wydawać mniej pieniędzy na marketing i reklamę - i nie tracić klientów. Szkolę handlowców, którzy nie chcą już więcej słyszeć w słuchawce: "Dziękuję, nie jestem zainteresowany". Tylko to co działa skutecznie. A jeśli się na czymś nie znam, to od razu Ci o tym powiem. Wykorzystaj to - zamów szkolenie lub konsultację, albo zostaw mi komentarz pod tekstem, którego dotyczy.

4 komentarzy do tekstu “Jak dobrać kolory na stronę www lub reklamę czy ulotkę?

  1. Odpowiedz
    Kamil - 31-07-2011

    O kolorach napisano już wiele, w tym nawet znalazłoby się kilka książek :-) Sam nawet poruszałem temat na blogu: http://blog.kamilbrenk.pl/dostepnosc-stron-www-kolory/ – wskazałem tam kilka innych, darmowych narzędzi do optymalnego doboru kolorów, być może się przyda komuś.

  2. Odpowiedz
    Rafał Mróz - 10-10-2011

    Przy okazji kolorów na stronę www: oto świetny konwerter kolorów dla mężczyzn: http://fmcc.ania.cc/
    Wiadomo bowiem, że mężczyźni w najlepszym przypadku rozpoznają biały, czarny, żółty, niebieski i czerwony. Ci lepsi rozpoznają jeszcze ich podstawowe pochodne. Ale co to jest amarant, fuchsja, czy akwamaryna? Otóż wspomniany konwerter pozwoli zaspokoić męską ciekawość :) Wystarczy wpisać nazwę koloru (np, burgund czy kość słoniowa) i kolor pojawi się na monitorze!

  3. Odpowiedz
    lidia - 7-01-2014

    dobór kolorów wielu osobom sprawia trudność, a pomysł z konwerterem bardzo mi się podoba:)

  4. Odpowiedz
    Milena - 2-12-2015

    Trafnie dobrany kolor w reklamie może przyczynić się do sukcesu firmy. Często staje się on jej znakiem rozpoznawczym, dlatego też wiele firm chce chronić charakterystyczny dla nich kolor. Tylko nielicznym udaje się dostać ochronę na kolor w swojej branży. Przykłady można znaleźć w tym artykule http://znakitowarowe-blog.pl/kolor-jako-znak-towarowy-monopol-na-barwe/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *