Obiecanki cacanki a klientowi...

Każda obietnica bez pokrycia jest kłamstwem

Marketing w Praktyce Marzec 2011W marcowym numerze Marketing w Praktyce pojawił się mój artykuł na temat… tego dlaczego klienci (czyli my!) uważamy, że reklamy kłamią, sprzedawcy wciskają kit a produkty to w zasadzie ściema bez pokrycia w faktach. Oraz najważniejsze – jaki to ma wpływ na Twoją firmę. Na Twoją sprzedaż. I Twój zysk.

W 10 000 znaków rozwinąłem następującą myśl: Jeśli zależy Ci na budowaniu trwałych relacji z klientami, chcesz, aby byli lojalni wobec Ciebie, dawali Ci rekomendacje i bronili Twoich produktów przed nieuprawnioną krytyką, nigdy nie składaj obietnic bez pokrycia. A każda obietnica jest dla nich kłamstwem, jeżeli nie dasz im dowodów.

Oczywiście poza moim tekstem, w marcowym Marketing w Praktyce mnóstwo innych wartościowych tekstów, na przykład na temat mediów społecznościowych czyli o tym jak przekuć „Lubię to” z Facebooka na pieniądze w kasie firmy.

Najlepszy cytat, jaki znalazłem w tym wydaniu to:

Albert Einstein twierdził: „Jeśli wiedziałbym, że za godzinę ktoś kogoś zabije, to 55 minut poświęciłbym na zrozumienie, dlaczego chce to zrobić, a 5 minut na znalezienie rozwiązania”. Większość polskich firm postępuje odwrotnie. Nie analizujemy ani swojej kategorii, ani swoich klientów. Skupiamy się za bardzo na udoskonalaniu oferty, która powstaje na gruncie technologicznych możliwości firmy, a nie rynkowej potrzebie.
Artykuł: Obserwuje – sprzedaje napisany przez Marcina Gieracza

Po nowy numer miesięcznika zapraszam do empików :)

Krok po kroku pokazuję sprzedawcom jak co miesiąc zwiększyć ilość zamówień i klientów. Uczę właścicieli firm jak wydawać mniej pieniędzy na marketing i reklamę - i nie tracić klientów. Szkolę handlowców, którzy nie chcą już więcej słyszeć w słuchawce: "Dziękuję, nie jestem zainteresowany". Tylko to co działa skutecznie. A jeśli się na czymś nie znam, to od razu Ci o tym powiem. Wykorzystaj to - zamów szkolenie lub konsultację, albo zostaw mi komentarz pod tekstem, którego dotyczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook

*