Pokaż Swoją osobowość! Poznaj 4 wskazówki jak to zrobić najlepiej!

Osobowość oryginalność, rozrywkaTwoja firma to Twoje dziecko. To Ty z całą Swoją specyfiką, okazałością, zaletami i wadami. W darmowym kursie „7 Sekretów Skutecznego Marketingu” na który możesz się zapisać sporo miejsca poświęciłem osobowości i oryginalności jako niezmiernie istotnej części każdego z Twoich przekazów marketingowych. Po jego opublikowaniu otrzymałem kilkadziesiąt maili z zapytaniem „Jak mam pokazać potencjalnym klientom swoją osobowość?”.

Jak pokazać Swoją osobowość?

Oczywiście nie ma problemu jeżeli masz fizyczny kontakt z potencjalnymi nabywcami – np. na konferencjach czy targach. Jest to w pewnym stopniu ułatwione bo mogą z Tobą obcować i poznać Cię jako człowieka. Jeżeli mówimy o klientach to sprawa jest generalnie prosta bo klientom sprzedajesz więc siłą rzeczy masz z nimi już kontakt. Pytanie „Jak pokazać swoją osobowość potencjalnym klientom?” powtarzało się jednak tak często że napisałem kilka wskazówek które to umożliwą. A mianowicie, możesz pokazać jaki jesteś wykorzystując:

  • Bloga
    To doskonała możliwość dzielenia się osobistymi przeżyciami, poglądami i komentarzami na jakiś temat. W marketingu, komunikat reklamowy powinien krążyć wokół Twoich potencjalnych klientów. Na blogu – Twoje posty powinny krążyć wokół Ciebie. Pamiętaj tylko o tym żeby myśli które przelewasz na bloga były wystarczająco interesujące i wartościowe dla czytelników – klientów i przyszłych klientów.
  • Stronę internetową
    Strona internetowa Twojej firmy w gruncie rzeczy musi odpowiedzieć potencjalnemu klientowi na jedno fundamentalne pytanie: „Dlaczego Ty?”. Dlaczego powinien wybrać Ciebie a nie konkurencję? Pokaż się na stronie. Opowiedz tam Swoje historie, pokaż zdjęcia z firmy, wylistuj korzyści które Twoim zdaniem są najważniejsze w Twojej ofercie dla klientów. Im więcej o Sobie powiesz tym więcej osób Cię za osobę godną zaufania.
  • Konferencje, wystawy i targi
    Kiedy ludzie zobaczą i usłyszą Cię na żywo, poczują od Ciebie pasję i entuzjazm – obdarzą zaufaniem Ciebie, Twoją firmę i jej produkty. Śmiej się, opowiadaj osobiste historie, opinie, pokaż czym się martwisz. Bądź prawdziwy a zobaczysz jak dużo pozytywnych reakcji wzbudzisz.
  • Swoje przekazy marketingowe
    Jak napisałem wyżej, musisz krążyć z nimi wokół Twojego klienta. One muszą odpowiadać na jego problemy, potrzeby. Najlepiej Twoim własnym słownictwem, głosem i obrazem.

Pamiętaj – zaufanie opiera się na prawdzie i szczerości. Bądź sobą. Jeżeli masz charakter milczka, jesteś nieśmiały – nie promuj jak showman. Klienci natychmiast to wyczują. wykorzystajto.pl – i wykorzystaj osobowośc którą posiadasz – jest unikalna i właśnie to musisz podkreślać a klienci będą Ci ufać!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

2 komentarzy do tekstu “Pokaż Swoją osobowość! Poznaj 4 wskazówki jak to zrobić najlepiej!

  1. Odpowiedz
    Monika - 9-02-2012

    Rafale,

    Czytając Twoje lekcje które nam przekazyjesz całkowicie za darmo,jestem pod wielkim wrażeniem jak wiele można się dowiedzieć,nauczyć i wykorzystać w swojej pracy.
    Miałam pewną sytuację w swojej karierze zawodowej gdzie firma wysłała mnie na targi.Miałam jechać sama bez żadnego doświadczenia ani przygotowania.Nie miałam zielonego pojęcia wtedy jak to wszystko się odbywa,co mam robić ,jak się przygotować.Bardzo przeżywałam ten dzień.Nawet ubiór był dla mnie problemem.Ale oczywiście jak zawsze wszyscy mi mówili że poradzę sobię.Wszystko przygotowałam tak jak sama uważałam,aby jak najlepiej firmę reprezentować.Oczywiście chciałam aby wszystko było dopięte na ostatni guzik.Moim błędem było jedynie jak opisałeś w tej lekcji to że na samym początku nie byłam sobą ,chciałam pokazać kogoś innego.Ale w momencie kiedy zaczęłam się już męczyć swoją postawą,zmieniłam tok myślenia i pokazałam moją prawdziwą osobę.Wtedy dopiero rosło zainteresowanie moim stoiskiem.

    Pozdrawiam i Optymizm Zostawiam

  2. Odpowiedz
    Patrycja - 8-05-2019

    Bardzo cenne wskazówki :) Myślę, że zanim ktoś zacznie zastanawiać się“Jak mam pokazać potencjalnym klientom swoją osobowość?” powinien zastanowić się co to jest ta osobowość, jak chce budować swoją markę, co jest dla niego ważne i istotne, co chce osiągnąć, co przekazać klientom i w jaki sposób będzie mu najłatwiej to zrobić. Powinien poznać własną osobowość :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top